• Ovládání aplikace

    V případě připojení ke schůzce prostřednictvím nainstalované aplikace MS Teams bude schůzka probíhat v novém samostatném okně. V tomto okně je možné využívat různých ovládacích prvků, abyste bylo docíleno zamýšlené interakce s ostatními uživateli.

  • Ovládání mikrofonu

    Pomocí ikony mikrofonu lze ovlivnit, zda ostatní účastníci uslyší, co účastník říká, nebo neuslyší. Klikáním na ikonu mikrofonu dochází k přepínání mezi přeškrtnutým a nepřeškrtnutým stavem.

    • Přeškrtnutý mikrofon znamená, že účastník slyšet.
    • Mikrofon bez přeškrtnutí znamená, že účastník je slyšet a pokud je v jeho okolí nějaký další zdroj zvuku, pak mohou ostatní slyšet i tento zvuk.
  • V průběhu schůzky je doporučeno dodržovat některé zásady a pamatovat na některé skutečnosti.

    • Pokud účastník nechce hovořit, je vhodné mikrofon ztlumit.
    • Ztlumit účastníka mohou i organizátoři schůzky.
    • Zapnout svůj mikrofon ale může pouze účastník sám.
    • Při mluvení by měl hovořící pamatovat na kontrolu, zda nemá přeškrtnutý mikrofon.
  • Hlášení se o slovo („ručička“)

    Hovořit může účastník kdykoli chce, stačí mít pouze zapnutý mikrofon. V zájmu přehlednosti a srozumitelnosti jednání je ale možné pomocí „ručičky“ dát najevo, že chce něco říct.

    V závislosti na nastavení schůzky může mít účastník zapínání mikrofonu omezeno.

    „Ručička“ je umístěna pod ikonou emotikonu.

  • Po najetí myší nad tuto ikonu se zobrazí doplňující menu, kde je v pravé části „ručička“ pro přihlášení. Kliknutí na tuto ikonu způsobí, že u hlásící se osoby se zobrazí zvednutá ruka, a to jak na nad jejím videem, tak v seznamu účastníků.

  • Organizátor schůzky sleduje seznam účastníků a ve vhodný okamžik uděluje slovo.

    „Ručička“ je zvednuta tak dlouho, dokud jí účastník dalším kliknutím nevypne. Ručičku je pak dalším kliknutím potřebné „položit“, případně jí mohou „položit“ i organizátoři.

  • Textová komunikace

    V průběhu schůzky je možné využívat i textovou komunikaci (tzv. chat). K jeho zobrazení či skrytí slouží ikona znázorňující „komiksovou bublinu“.

  • Textová komunikace je umístěna v postranním panelu u pravého okraje okna. Ve většině panelu se nachází již realizované textové příspěvky. Ve spodní části je pole pro napsání nové zprávy a ikona pro odeslání.

  • Využívání chatu může přispět přehlednosti schůzky. Je vhodné do něj směřovat dotazy či připomínky,
    které snesou „odkladu“ nebo na které není reakce třeba ani zapotřebí.

    Řeč aktuálně hovořícího tak není přerušena a ten na zprávy může zareagovat ve vhodné chvíli (např. po skončení svého příspěvku). Případně mohou rovněž zareagovat ostatní účastníci či organizátor.

    Textové zprávy zaslané prostřednictvím chatu jsou viditelné pro všechny účastníky.

  • Ovládání kamery

    Pokud zařízení připojeného účastníka disponuje kamerou, mohou ho ostatní účastníci vidět. Podobně, jako lze zapnout/vypnout mikrofon, je možné ovládat i kameru. Slouží k tomu ikona umístěná vedle mikrofonu.

  • Promítání obsahu

    Pokud je v průběhu schůzky zapotřebí sdílet „dění“ na obrazovce (např. zobrazit z PC, textový soubor, apod.), je možné k tomu využít ikonu pro sdílení.

  • V závislosti na nastavení schůzky může být tato ikonu zablokovaná.

    Po kliknutí na tuto ikonu se ve spodní části okna zobrazí panel pro určení, co chcete sdílet. Mezi hlavní (ale ne jediné) možnosti patří:

    • Sdílení plochy
    • Sdílení okna aplikace
  • Sdílení lze poté ukončit např. stejnou ikonu, která pouze mírně změnila svůj vzhled. Okno aplikace může být v průběhu sdílení minimalizováno na hlavní panel.

  • Ovládání schůzky v prohlížeči

    Ovládání v okně prohlížeče se příliš neliší od ovládání v okně aplikace. Rozdíl je pouze v umístění jednotlivých prvků, které je situováno do plovoucího panelu, a v jejich pořadí.