• Registrace

    Aktuálně nemá UPa zakoupenou školní licenci. Pro vyzkoušení a základní použití je ale možné se zaregistrovat jako jednotlivec, byť některé funkce budou omezeny. Pro přihlášení je možné využít také již existující soukromý účet u Google či MS.

    Nový účet je možné zřídit pomocí tlačítka Sign up na úvodní stránce https://www.kahoot.com.

  • Následně je třeba vybrat typ účtu – pro vyzkoušení je dostatečný účet typu Personal.

  • Dále se uvádí předpokládaný typ účastníků.

  • V dalším kroku je vyžadován datum narození.

  • Následuje zadání uživatelského jména pro přihlášení (může být již obsazeno, v takovém případě bude nutné zvolit jiné).

  • Nakonec je zapotřebí vyplnit e-mailovou adresu a heslo k nově zřizovanému účtu. Nezadávejte stejné heslo, jaké slouží pro danou e-mailovou adresu.

  • Po zaregistrování pak stačí vybrat správný plán – pro potřeby vyzkoušení stačí verze Free.

  • Tím je proces vytváření účtu ukončen.

  • Příprava hry

    Po vytvoření účtu je možné vytvářet nové hry. K tomu slouží např. tlačítko Create.

  • Lze vyjít z již předpřipravených šablon, ale pro začátek je možná vhodnější vytvářet hru zcela od začátku.

  • Nejprve se zadává otázka, která by měla být pokud možno stručná (během samotné hry není příliš času na čtení dlouhých zadání).

    Pro zpestření je rovněž možné přidat pozadí – buď z vlastních zdrojů, nebo lze s úspěchem využít i vestavěnou knihovnu obrázku (Image library).

  • Knihovna obrázků je členěná do kategorií, výběr se provádí klikáním.

  • Poté je zapotřebí zadat 2-4 varianty odpovědí.

  • U správné odpovědi je zapotřebí zaškrtnout kruhové políčko.

  • Po vytvoření otázky je možné přidat další pomocí tlačítka Add question v levém sloupci.

  • Výběr typů otázek je ve verzi zdarma omezený. Možnosti označené ikonou se symbolem korunky vyžadují vyšší typy licence.

    Zajímavou alternativou při vytváření otázek může být i banka otázek vytvářená na základě testů dalších uživatelů.

  • Pro vyhledání dostupných otázek je zapotřebí vyhledat vhodnou otázku např. pomocí klíčového slova, s úspěchem lze někdy použít i češtinu.

  • Po výběru se otázka přidá do hry. Na závěr je ještě vhodné hru pojmenovat, případně jí nastavit další parametry (nejsou zde dále rozebírány).

  • Nakonec je celou hru zapotřebí uložit. Proběhne základní kontrola (typický problémem jsou nevyznačené správné odpovědi) a pokud je vše v pořádku, ukončí se editace.

  • Průběh hry

    Samotná hra se skládá z několika po sobě jdoucích kroků

Spuštění připravené hry

Sdělení PINu účastníkům

Připojení účastníků

Hra

Závěrečné vyhodnocení

  • Spuštění připravené hry

    Připravenou hru lze nalézt např. v pravém horním rohu, případně je zapotřebí kliknout na odkaz See all.

  • Po otevření hry se je zapotřebí hru spustit pomocí tlačítka Play.

  • Existují různé způsoby, jak hru hrát, pro vyzkoušení stačí varianta Host.

  • Dále je možné vybrat, zda budou hru hrát jednotlivci nebo týmy.

  • Poté se hra začne nahrávat – to může zabrat chvíli času.

  • Po skončení nahrávání se zobrazí obrazovka s přístupovým PINem a seznamem připojených hráčů.

  • Uvedený PIN je zapotřebí hráčům nějakým způsobem předat. Pro samotné připojení stačí pouze PIN, ale je vhodné již v tuto chvíli připojeným hráčům nasdílet celou obrazovku/okno, v případě prezenční výuky jí lze například promítnout pomocí dataprojektoru apod.

    Výhodou je, že na této obrazovce jsou totiž uvedeny i základní instrukce pro připojení, které pak není zapotřebí účastníkům sdělovat. A v průběhu následné hry mohou účastníci otázky a odpovědi vidět, čímž mají větší šanci správně odpovídat.

  • Připojení účastníků

    Účastníci se mohou připojovat pomocí téměř libovolného zařízení. Dobrá zkušenost je např. s mobilními telefony, kdy na obrazovce počítače účastníci vidí otázky a odpovědi, přes mobilní zařízení pak odpovídají.

    Pro připojení stačí spustit prohlížeč a přejít na adresu https://www.kahoot.it. Zde zadají zobrazený PIN a zvolí si přezdívku.

  • Vyučující vidí průběžně doplňovaný seznam přezdívek připojených účastníků. Poté, co počet připojených účastníků např. dosáhne očekávaného počtu, může vyučující hru zahájit.

  • Hra

    Na sdílené obrazovce se postupně zobrazují jednotlivé otázky s navrženými odpověďmi tak, jak je autor hry připravil. Na každou otázku existuje určitý časový limit – výchozích 20 vteřin je dostačující pro naprostou většinu případů.

  • Na zařízení připojených hráčů se zobrazí zjednodušená obrazovka, pomocí které mohou odpovídat. Tato obrazovka je velmi uzpůsobená malým mobilním zařízením.

  • Poté, co uplyne časový limit, nebo odpoví všichni připojení hráči, zobrazí se rekapitulace odpovědí, i s vyznačením správné odpovědi. Je to vhodná příležitost, jak hráčům otázku zrekapitulovat, vysvětlit, proč nesprávné odpovědi neplatí, apod.

  • Kliknutím na tlačítko Next se hra posune k průběžnému hodnocení.

  • Dalším kliknutím na Next se spustí další otázka a vše se opakuje.

  • Po poslední otázce se zobrazí výsledné skóre a hra se tím končí.