• Role účastníků

    V rámci schůzky se rozlišují tři role:

    • Organizátor (Organizer)
    • Prezentující (Presenter)
    • Účastník (Attendee)

    Organizátor a Prezentující mají plná práva v rámci schůzky, mohou například zapínat záznam, sdílet obsah, potvrzovat připojení osob z předsálí, ztlumit mikrofon jiných osob, apod.

    Účastník má práva omezená

    • může hovořit
    • sdílet svůj obraz (z webkamery)
    • účastnit se textové konverzace schůzky

    Role osob je vidět v seznamu účastníků

  • Nastavování rolí účastníků

    Osobám v rámci schůzky je roli možné nastavit/měnit

    • V průběhu schůzky
    • Při plánování schůzky v nastavení

    Nastavení rolí průběhu schůzky

    V průběhu schůzky může roli ostatních měnit pouze Organizátor nebo Prezentující. To provádí v seznamu účastníku po kliknutí na tři tečky vedle jména osoby (zobrazí se po najetí myši).

  • Nastavení rolí při plánování schůzky

    Roli osob, které se budou účastnit schůzky, je rovněž možné změnit v nastavení schůzky.

    Nastavení schůzky je možné otevřít např.:

    • pomocí odkazu Možnosti schůzky ve vygenerované pozvánce,
    • pomocí odkazu Možnosti schůzky v detailu schůzky, který se otevře v kalendáři Teams nebo
    • v průběhu schůzky pomocí odkazu Správa oprávnění v seznamu účastníků.

    Umístění odkazu pro nastavení oprávnění ukazuje následující galerie.
     

  • Nastavení schůzky se otevírá ve webovém prohlížeči, konfigurace oprávnění se nastavuje v poslední volbě Kdo může prezentovat.

     

  • V případě volby Všichni (výchozí volba) mají roli Prezentujícího všichni, kdo se ke schůzce připojí.

    V případě volby Jenom já má tuto roli k dispozici pouze organizátor schůzky, všichni ostatní mají pouze omezenou roli Účastník. Organizátor schůzky může v průběhu schůzky zvýšit jmenovitě roli konkrétních osob (viz předchozí kapitola).

  • Další omezení práv

    Zákaz zapnutí mikrofonů

    Účastníkům schůzky je možné dále omezovat práva v rámci schůzky.

    Jedním z takových omezení je, že je možné zakázat, aby si účastníci (tzn. osoby s rolí účastník) nemohli zapnout mikrofon.

    To lze provést pomocí volby Nepovolit účastníkům zrušení ztlumení v seznamu účastníků.

  • Po této změně se změní ikony mikrofonů vedle účastníků, zešednou a symbolem zákazu indikují, že účastník nemá možnost mikrofon zapnout.

  • Tatáž změna proběhne na straně ovládacího panelu účastníka.

  • V případě potřeby je možné všem účastníkům zapnutí mikrofonu znovu povolit. (Stejným postupem, jakým jim to bylo zakázané.)

    Případně je možné – např. v případě, že se účastník hlásí o slovo pomocí „ručičky“ – mu zapnutí mikrofonu povolit selektivně. To se provede opět pomocí tří teček vedle jeho jména.

  • V případě týmových schůzek je možné omezovat práva účastníků schůzky i prostřednictvím nastavení týmu.

  • Konkrétně se jedná o volbu Ztlumit studenty.

  • Tato volba způsobí, že v konverzaci v rámci týmové schůzky nebo v konverzaci v kanále má takto označený student neaktivní chat. Místo pole pro zápis zprávy se zde zobrazí následující informace