• Skupinové místnosti, někdy nazývané též jako diskuzní místnosti nebo breakout rooms umožňují rozdělení schůzky do více dílčích schůzek (tzv. „skupinových místností“), v rámci kterých mohou účastníci kooperovat na dílčích úlohách, aniž by rušili hlavní schůzku nebo účastníky v jiných skupinových místnostech.

    Je tak možné v rámci výuky např. zadat úkol a vytvořit z posluchačů týmy, z nichž každý tým bude úkol plnit společně.

    Skupinové místnosti fakticky fungují jako samostatné schůzky (se všemi možnosti, jako je sdílení obrazovky, nahrávání, apod.). Každý účastník schůzky může být přiřazen právě do jedné místnosti, do které může vstupovat a kterou může opouštět (vracet se zpátky do hlavní schůzky). Organizátor schůzky může libovolně vstupovat do všech místnosti, může rovněž zasílat zprávy do všech místností najednou.

    Podle dosavadního testování se zdá, že nejlépe skupinové místnosti zatím fungují při použití desktopové aplikace.

Základní průchod funkcionalitou

Vytvoření místností

Zařazení studentů do místností

Otevření místnosti

Práce ve skupinách

Uzavření místnosti

  • Vytvoření místností

    Vytváření skupinových místností je v kompetenci organizátora schůzky. K tomu je zapotřebí zobrazit si panel Skupinové místnosti pomocí ikony umístěné v panelu schůzky. Funkce vytváření je omezena na desktopovou aplikaci.

  • Pokud ještě nebyly v rámci schůzky skupinové místnosti vytvořeny, zobrazí se dialog pro jejich vytvoření. V rámci něj je nutné zvolit, (1) kolik místností má být vytvořeno a (2) jakým způsobem mají být účastníci ke schůzce přiřazeni.

  • Ruční přiřazení účastníků poskytuje organizátorovi plnou kontrolu nad složením skupin, avšak – zejména při větším poštu účastníků – může být pracné. V takovém případě může být vhodné použít automatické rozřazení. Zařazení účastníků je následně možné manuálně upravovat.

     

    Vytvořené místnosti mají generický název „Room 1“, „Room 2“, apod. Tyto místnosti jsou rovněž vytvořeny jako tzv. uzavřené (tzn., účastníci se do nich ještě nemohou připojovat).

  • Přejmenování místnosti je možné provést po kliknutí na ikonu s třemi tečkami, která se zobrazí po najetí myší nad název místnosti.

  • Zobrazí se dialog, v rámci kterého je možné zadat nový název.

  • Ruční přiřazení účastníků do místnosti

    Nepřiřazené účastníky schůzky je možné v panelu Skupinové místnosti zobrazit kliknutím na nadpis  Přiřadit účastníky.

  • Škrtátky vedle jmen osob je možné označit ty, které mají být přiřazeny do určité místnosti. Poté lze přiřazení provést kliknutím na tlačítko Přiřadit.

  • Kliknutím na tlačítko Přiřadit se zobrazí menu se seznamem vytvořených místností a kliknutím na název místnosti dojde k přiřazení.

  • Po přiřazení osob do místnosti dojde k přemístění jejich jmen do příslušné místnosti (může být zapotřebí nejprve „rozkliknout“ název místnosti).

    Pouze tyto osoby – a organizátor – se mohou ke skupinové místnosti připojit.

    Pokud by bylo zapotřebí je přeřadit do jiné místnosti, je opět možné pomocí škrtátka vedle jejich jména a tlačítka Přiřadit provést změnu.

  • Otevření místnosti

    Vytvořená skupinová místnost není automaticky dostupná, a to ani přiřazeným osobám. To je dáno tím, že místnost je tzv. uzavřená, což indikuje štítek vedle názvu místnosti.

  • Nejprve je nutno místnost tzv. otevřít. To je možné provést po kliknutí na ikonu s třemi tečkami, která se zobrazí po najetí myší nad název místnosti.

  • Pokud by byl vytvořených místností větší počet, je možné využít rovněž tlačítko Spustit místnosti.

  • Otevřením místnosti dojde k tomu, že přiřazené osoby jsou do těchto místností přepnuty. O tom informuje i stavová informace vedle jejich jména.

  • Na panelu Účastníci však osoby přítomné ve skupinových místnostech uvedeny nejsou. To je proto, že skupinové místnosti jsou realizované jako samostatné schůzky a osoba nemůže být přítomna na dvou schůzkách zároveň.

  • Vstup organizátora do místnosti

    Každý účastník schůzky může vstupovat pouze do místnosti, ke které byl přiřazen.

    Výjimkou je organizátor schůzky, který může vstupovat do libovolné místnosti. Vstup do místnosti je možné provést po kliknutí na ikonu s třemi tečkami, která se zobrazí po najetí myší nad název místnosti.

  • Tím dojde k otevření nového okna (skupinové místnosti), zatímco účast organizátora v okně hlavní schůzky bude přidržena.

  • Pro přecházení mezi hlavní schůzkou a skupinovou místností má organizátor dvě možnosti.

    Může skupinovou místnost opustit a tím se vrátit do hlavní schůzky. K tomu slouží tlačítko Vrátit v okně skupinové místnosti.  V takovém případě se okno skupinové místnosti uzavře a organizátor přestane být viditelný v seznamu účastníků dané místnosti.

  • Alternativně může organizátor kliknout na tlačítko Pokračovat v okně hlavní schůzky. Tím dojde k přidržení hovoru ve skupinové místnosti a aktivaci hovoru v hlavní schůzce.

  • V okně skupinové místnosti se organizátorovi následně zpřístupní obdobné tlačítko Pokračovat, pomocí kterého se přepne zpátky do skupinové místnosti.

  • Komunikace v rámci skupinových místností a napříč místnostmi

    Skupinové místnosti jsou fakticky samostatné schůzky. Mají tedy např. vlastní chat, který není dostupný z okna hlavní schůzky. Totéž se týká i sdílení obsahu, nahrávek, samotné komunikace.

    Pokud chce organizátor něco sdělit pouze určité skupině, musí se ke skupinové místnosti připojit a sdělení provést v ní.

    Pokud chce organizátor něco sdělit všem skupinám (např. upozornit na blížící se konec lhůty, kterou skupiny měly na vypracování určitého úkolu), musí to provést z okna hlavní schůzky pomocí funkce Provést oznámení.

    To je možné provést po kliknutí na ikonu s třemi tečkami, která se zobrazí po najetí myší nad nadpis Skupinové místnosti.

  • Zobrazí se dialog pro zadání a odeslání zprávy.

  • Takto zaslané oznámení se objeví v chatu všech otevřených místností (nikoli však hlavní schůzky).